مدیریت دانش سازمانی از دیدگاه دانشجویان

کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی(ورودی 1396)

مدیریت دانش سازمانی از دیدگاه دانشجویان

کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی(ورودی 1396)

دیدگاه خانم سارا گنجیان

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ

چند سال پیش که در ایرانداک، تصمیم گرفته شد کار پیشینه پژوهش در این سازمان انجام شود، من هم در این بخش فعالیت داشتم. دانشجویان، عناوین مورد نظر خود را در نامه‌ای از دانشگاه به ایرانداک تحویل می‌داند. کارشناسان پس از بررسی در سایت ایرانداک، جواب را در قالب نامه‌ای برای دانشگاه صادر می‌کردند. در این نامه جواب سه حالت داشت: 1. عنوان تکراری است. 2. عنوان مورد مشابه دارد. 3. موردی یافت نشد. در واقع کارشناس بود که تشخیص می‌داد، عنوان دانشجو قبلا کار شده است یا نه. بعد از مدتی، مشکلاتی بوجود آمد. مخصوصاً وقتی گفته می‌شد مورد مشابه وجود دارد. اینجانب پیشنهاد دادم، متن نامه عوض شود و فقط در نامه قید شود این عناوین وجود دارند و  دیگر تصمیم‌گیری با اساتید محترم دانشگاه باشد و خدارو شکر این مشکل برطرف شد. این پیشنهاد موجب بهبود عملکرد سازمانی، انتشار دانش و رضایت کاربران شد.

همچنین حدود چهار سال پیش نرم افزار نمایه‌سازی ایرانداک، تغییر کرد. در این نرم‌افزار، قسمتی برای نام شهر دانشگاه وجود دارد که شهر توسط نمایه‌ساز، انتخاب می‌شد. بعضی موارد ممکن بود، نام شهر به درستی انتخاب نشود و برای آمار گرفتن مشکلاتی بوجود آید. من پیشنهاد دادم تا در سیستم نمایه‌سازی قسمتی ایجاد شود که بتوانم برای هر دانشگاهی نام استان و نام شهر مربوطه را وارد کنم تا وقتی نام دانشگاهی انتخاب می‌شود نام شهر مربوطه به طور خودکار جلوی نام دانشگاه آورده شود. همچنین این امکان هم وجود داشته باشد، در صورتیکه لازم بود، نام شهر دانشگاهی عوض شود، نمایه‌ساز بتواند این کار را انجام دهد. این امر سبب، سازماندهی دانش، استفاده بهینه از نرم‌افزار برای بهبود عمکرد سازمانی شد.

سارا گنجیان

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی