مدیریت دانش سازمانی از دیدگاه دانشجویان

کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی(ورودی 1396)

مدیریت دانش سازمانی از دیدگاه دانشجویان

کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی(ورودی 1396)

دیدگاه خانم فرشته مهدی خواه

پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ

در کارخانه ریسندگی بافندگی، دستگاه بافت نیاز به سرویس دوره ای دارد. این دستگاه شامل دو بخش مکانیک و الکترونیک است که بخش مکانیک شامل پین ها و سوزنهای بافت که توسط موتورهای الکتریکی به حرکت درمی آیند و کار هماهنگی و کنترل نیز توسط مدار الکترونیک که برنامه ریزی شده، انجام می شود. جوانی تحصیل کرده دبیرستان فنی و حرفه ای در حراست کارخانه مشغول به کار بود، بارها تقاضا کرده بود در واحد فنی کار کند، اما چون کارخانه توان مالی استخدام تکنسین ثابت را نداشت، مدیریت کارخانه نمی پذیرفت. وقتی دستگاهی اشکال فنی پیدا می کرد، مدت زمان زیادی طول می کشید تا توسط شرکتی تعمیر شود. خط شماره یک دچار نقص فنی شد، تکنسین در دسترس نبود. به ناچاراز آن جوان خواستند بررسی کند ، او دستگاه را راه اندازی کرد. مدیریت کارخانه که از عملکردش بسیار راضی بود، او را برای آموزش به کشور سازنده دستگاه ریسندگی جهت دوره سرویس نگهداری فرستاد. اکنون او در واحد فنی مشغول به کار است. برای بهره‌برداری بهتر و راندمان بالای تولید در کارخانه بسیار هوشمندانه است که کسی با داشتن دانش فنی و اطلاعات کامل از عملکرد دستگاه در کنار چرخه تولید باشد. استفاده بهینه از دانش افراد از ضرورت های مدیریت دانش و بهبود عملکرد در مدیریت است.‌

--------------------------------------------------------------------------------------

واحد طرح و برنامه مرکز موسیقی در زمینه تولید و تامین شعر و موسیقی مورد نیاز شبکه های تلویزیونی و رادیویی فعالیت می‌کند . سال‌ها به روش سنتی با در اختیار داشتن فهرستی از شاعران به صورت تلفنی یا حضوری اشعار دریافت و پس از تایید در شورای عالی شعر، وارد پروسه تولید می شد. با توجه به اینکه امروزه در عصری قرار داریم که دانش محوری و اندیشه ورزی بسیار کارآمد و ارزشمند است و با گسترش روزافزون اینترنت و ظهور وبلاگ ها، ظرفیت های فناوری اطلاعات به کار گرفته شد و فراخوانی با موضوعات مورد نیاز از طریق اینترنت به شاعران سراسر کشور ارسال شد (که قبلا در انحصار عده معدودی بود).

در این راستا آثار زیادی با محتوا و نگاه های متفاوت و ایده های نو در اختیار مرکز قرار گرفت و شاهد شکسته شدن انحصار چند ساله ای بودیم که در اختیار عده ای محدود بود.
 صرفه جویی در وقت ،استفاده بهینه از دانش عوامل موجود ،بهره گیری از ظرفیت های فناوری اطلاعات ، ایجاد فرصت‌های برابر، تغییر شیوه فراخوان عمومی از عوامل مهم استفاده از دانش مدیریت سازمانی است.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی