دیدگاه خانم لیلا فنونی
مدیریت دانش در کتابخانه عمومی آسیا
کتابخانه نقش مهمی در توسعه واصلاح دانشی که روز به روز در حال گسترش است،ایفا می کند.
مدیریت دانش نیازمند روشهای مکمل بهخوبی سازماندهی شدهای در خصوص نحوه اداره کردن، انتقال سریع اطلاعات به پرسنل و رفتار آنان، است . این امر نیازمند رشد متمرکز سیستمها و سرویسهای اطلاعاتی منحصر به کاربران کتابخانه در سطح فردی است. چرا که یک فرد کاردان در کتابخانه، ایدهی جمعآوری و سیستماتیک کردن اطلاعات در دسترس را در نظر دارد.
چهارهدف مدیریت دانش در کتابخانه ما:
1-ایجاد مخزن دانش
2-بهبود دسترسی به دانش
3-ارتقای محیط دانش
4-مدیریت دانش به عنوان سرمایه
مزایای مدیریت دانش در کتابخانه ی ما:
کاربرد مدیریت دانش میتواند در تحقیقات سودمند باشد و از طریق راههای زیر به پیشرفت و توسعه رسالهها، دانشمندان، دانشجویان سابق، خدمات اداری و برنامهریزی موردنظر کمک کند.
1- سهولت تحقیقات میانرشتهای
2-بازبینی سریع و به روز رسانی آگهی ها
3-توسعه خدمات برای دانشجویان وتوانایی های کارکنان واساتید
استفاده از مزایای پیشنهادهای جدید مرتبط با جامعه دانشمحور در نهایت منجر به افزایش و توسعه خدمات جدید برای کاربران میگردد. علاوه بر این، افزایش استفاده، شکلگیری و به اشتراکگذاری دانش بین کارکنان کتابخانه و مدیریت دانش به تفکری جدید تبدیل شده که منجر به توسعه کتابخانهها و تبدیل شدن آن به سازمانی کارآمدتر گذشته است.
- سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶ ق.ظ